JiKa KeJaHaTaN DiBaLaS KeJaHaTan, MaKa iTu aDaLaH DenDaM. JiKa KeBaiKan DiBaLas KeBaiKaN, iTu aDaLaH pErKaRa BiaSa. JiKa KeBaiKaN DiBaLaS KeJaHaTaN, iTu aDaLaH ZaLiM. TaPi JiKa KeJaHaTaN DiBaLaS KeBaiKaN, iTu aDaLah MuLia & TerPuJi....

TIME~

Calendar

ToTaL PaGeviEwS

Wednesday 14 March 2012

KISAH IBIS DALAM MASJID

dikisahkan dalam sebuah hadis bahawa RASULULLAH SAW pergi ke masjid, apabila RASULULLAH SAW hendak masuk ke dalam masjid maka baginda telah terpandang iblis dekat pintu, lalu RASULULLAH SAW pun bertanya: "wahai iblis apa yang kamu buat di sini?". berkata iblis: "sebenarnya aku hendak masuk ke dalam masjid untuk mengganggu orang yang sedang sembahyang, tetapi aku takut orang yang sedang tidur dekat orang yang sedang sembahyang ini."

kemudian RASULULLAH SAW bertanya lagi: "wahai iblis, kenapa kamu tidak takut kepada orang yang sedang sembahyang sedangkan dia sedang beribadah dan berbisik dengan ALLAH? dan engkau takut kepada orang yang tidur sedangkan dia sedang berada dalam keadaan lalai?"

lalu iblis berkata: "orang yang sedang sembahyang itu bodoh dan senang diganggu tetapi orang yang sedang tidur itu alim. kalau saya berjaya mengganggunya sehingga merosakkan sembahyangnya itu saya khuatir orang alim itu akan bangun dan segera memperbetulkan sembahyang orang itu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...